新型コロナウイルス感染症の拡大予防のためのガイドラインについて(2021年度秋学期)/Guidelines for Prevention of Novel Coronavirus Transmissi

2021年8月

学生・保護者の皆様へ
学校法人 関西外国語大学
新型コロナウイルス緊急対策本部
 
新型コロナウイルス感染症の拡大予防のためのガイドラインについて(2021年度秋学期)

ホームページ(2021.8.27重要なお知らせ「2021年度秋学期の授業形態について」)でご案内のとおり、2021年度秋学期の授業形態についての方針が示されました。

その方針を踏まえ、標題のガイドラインを下記のとおり改定し、感染拡大の予防に最大限努めてまいります。本ガイドラインは、本学学校医・産業医の指導を踏まえた内容となっています。

学生・保護者の皆様におかれましては、こうした方針・趣旨をご理解の上、本学の教育研究活動方針にご理解・ご協力を賜りますよう、よろしくお願いいたします。

なお、本ガイドラインは、政府・大阪府の指針・マニュアル等を参考としており、今後の新型コロナウイルス感染拡大の状況変化や政府・大阪府の政策変更等にともない、内容を都度見直してまいります。
 

1.基本事項
(1) 毎朝、自宅での検温をお願いします。

(2) 発熱(目安:37.5度以上)や体調不良(咳・咽頭痛・味覚障害・嗅覚障害等)の場合は、両キャンパスとも保健管理センターに電話連絡の上、登校を自粛してください。

(3) キャンパス入構の際は、原則としてマスクを着用してください。

(4) 正門には「体温検知用ドームカメラ」を設置、非接触型体温計を守衛室(中宮:正門・東門・西門・南門・ICC、御殿山:正門・北門)に配備し、入構時に検温可能な態勢をとっています。

(5) 各施設の入り口にアルコール消毒液を配置します。入館時には各自で手や指の消毒を行ってください。

(6) 本ガイドラインのほか、図書館学術情報センターなど、施設単位で感染予防の基準が設けられている場合は、各運用基準に従ってください。

2.教室内の行動指針・環境等
(1) 原則として、マスク(必要に応じてフェイスシールド)を着用してください。

(2) マスクは各自でご用意ください。フェイスシールドは本学が準備・配付します。(配付方法は別途案内します)

(3) 各教室の座席の間は可能な限り空けるようにしてください。

(4) アルコール消毒液を使用教室に配置します。教室の出入りの際など、各自、手指の消毒の徹底をお願いします。

(5) 除菌シート等を使用教室に配置します。教室入室時など、各自、机・椅子等の消毒を行ってください。

(6) 全教室の教卓には、飛沫感染防止簡易パネルを設置します。

(7) 授業中は、可能な限り、窓と入口扉を同時に開けて外気を積極的に取り入れます。天候や気温が高く窓が常時開けられない場合でも、30分に1回各5分程度の換気を実施することにしています。

(8) 換気設備が常時稼働しています。換気設備では密閉された部屋でも1時間で約50%の空気が入れ替わります。

3.食堂等の利用について
(1) 入口にアルコール消毒液を配置します。入室時に各自で手や指の消毒を行ってください。

(2) 注文や料理提供待ち、レジで並ぶ際は、前の人との間隔を空け、会話は控えるようにしてください。

(3) 昼食時の留意点
① 大声での会話は控える。
② 会話の際は可能な限り真正面を避ける。
③ 可能な限り少人数で食事をとる。
④ 飲食時以外はマスクを着用する。
⑤ 食事終了後は速やかに退室する(滞在時間を短くする)。
⑥ ペットボトルを飲み回し等しない。

(4) 3密を回避するため、学生の昼食スペースとして、中宮キャンパスは1号館1階の2教室(1105・1110)、および2号館1階の2教室(2105・2111)の計4教室を、御殿山キャンパス・グローバルタウンは、2教室(A103・A104)を各々開放します。なお、混雑時は入場制限を実施する場合があります。
開放時間 : 12:15~13:00まで

(5) 混雑緩和のため時間差での食堂利用をお願いします。

(6) 食堂内の全座席に飛沫防止パネル等を設置します。

(7) 食堂の従業員や出入り業者の体調確認など、衛生面・健康管理を徹底します。

(8) 食堂内は、可能な限り外気を積極的に取り入れます。

(9) 食堂の営業時間等については別途連絡します。

4.その他
(1) 公共交通機関を利用する場合、マスクを着用し、できるだけ会話を控え、周囲にも配慮する等、十二分に留意してください。
以上
 

Guidelines for Prevention of Novel Coronavirus Transmission

Kansai Gaidai University (Fall 2021)

 

 

TO:       Kansai Gaidai students and their parents and guardians

FROM:  Kansai Gaidai University COVID-19 Contingency Committee

DATE:   August, 2021 

 

As discussed on our website on August 27, 2021, our policy regarding modes of instruction for the Fall semester 2021 courses has been announced.

 

Based on that policy, we have revised our guidelines as set forth below, under the guidance of our occupational physician. We will continue to make our utmost efforts to prevent transmission of the novel coronavirus.

 

Your understanding of the policies and goals in these guidelines, as well as your continued cooperation and support to our educational and research activities, will be greatly appreciated.

 

Please note that the guidelines are based on the instructions and guidelines of the Japanese government and the Osaka prefectural government, and therefore are subject to review and revision at any time, depending upon the development of the COVID-19 pandemic as well as any change in government policy.

 

When you come to the University campus, please follow the guidelines below:

 

 

1. Basic Guidelines

 

(1)     Please check your body temperature in the morning before coming to campus.

 

(2)     If you have a body temperature higher than normal (approx. 37.5 or higher) or have any symptoms of possible illness such as a sore throat (including pain, scratchiness, difficulty swallowing, swelling or other throat discomfort), or loss of taste or smell, please refrain from coming to the campus and contact the University Health Center by phone.

 

(3)     Please wear a mask on campus.

 

(4)     Your body temperature will be checked by a thermographic camera at the main gate, as well as by a non-contact thermometer at the main gate, the east gate, the west gate, the south gate, and at the ICC on Nakamiya Campus, and at the main gate and the north gate on Gotenyama Campus.

 

(5)     Antiseptic solutions are located at the entrance of every facility. Please be sure to disinfect your hands before entering any facility.

 

(6)     Please observe guidelines established by any other University offices where applicable.

 

 

2. Classroom Activities and Environment

 

(1)     Please wear a face mask (and a face shield as necessary).

 

(2)     Please prepare your own mask. Face shields will be provided by the University.

(Distribution details will be announced separately.)

 

(3)     Seating arrangements will be made to allow as much space between seats as possible for social distancing.

 

(4)     Alcohol-based sanitizers are placed at each classroom. Please disinfect your hands thoroughly before entering the classroom.

 

(5)     Antiseptic wipes will also be placed at each classroom. Please disinfect your desk and chair surface with antiseptic wipes.

 

(6)     Splash infection prevention panels are also installed on classroom podiums.

 

(7)     Please ventilate the classroom as much as possible by opening doors and windows. Even in the case of poor weather, please make sure to ventilate for at least 5 minutes in 30 minutes intervals.

 

(8)     The classroom ventilation fans will be kept on all the times. The currently installed ventilation system automatically ventilates about 50% of classroom air per hour even with all the doors and windows closed.

 

 

3. Use of Cafeterias

 

(1)     Antiseptic solutions are placed at the entrance. Please disinfect your hands thoroughly before entering.

 

(2)     While waiting for your meal order, please maintain an appropriate social distance and refrain from talking.

 

(3)     Please observe the following guidelines while eating:

      Please

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